سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ProlineCo

آیا دستگاه بخور یا سونای بخار برای کرونا موثر است ؟

بسیاری از شما در مورد استفاده از دستگاه بخور و رطوبت ساز (گرم یا سرد) یا سونای بخار از من سوال کردید و جواب من این بود : فعلا استفاده نکنید ! 

استفاده از بخور و سونا به شما آسیبی نمیزند ، اما این امکان وجود دارد که ریسک انتقال ویروس کرونا را زیاد کنید .

ما دو مطلب را میدانیم . اول اینکه ویروس در هوای خسک راحت تر منتقل میشود. بنابر این به طور طبیعی استفاده از بخور و سونای بخار باید مانع از انتقال ویروس کرونا باشد . ولی این درست نیست!

وقتی در مورد رطوبت صحبت می کنیم منظور ما در مورد تغییرات آب و هوا در طول فصل های مختلف است نه در مورد استفاده از دستگاه بخور . مطلب دوم اینکه ما می دانیم ویروس کرونا توانایی تبدیل شدن به ذرات معلق در هوا (airborne) را دارد . در جدیدترین تحقیقات از آمریکا ، دانشمندان ویروس کرونا را با استفاده از دستگاه نبولایزر به قطرات بسیار ریز تبدیل کردند و مشاهده شد که این ویروس تا 3ساعت می تواند در هوا معلق بماند .

این امکان وجود دارد : 

دو نفر در یک اتاق باشند ، یکی از آنها به ویروس کرونا مبتلا باشد ، در هنگام آماده کردن دستگاه بخور ، آب اآن به ویروس کرونا آلوده شود و هنگام تبخیر به قطرات ریز تبدیل شده و آنگاه تا 3 ساعت در هوا معلق می باشد . بنابراین نفر دوم می تواند به راحتی این ویروس را استنشاق کند . 

ما میتوانیم همین فرض را در باره سونا بخار داشته باشیم . اگر فردی که در کنار شما نشسته است به ویروس کرونا آلوده باشد و عطسه کند ، ممکن است شما ویروس کرونا را (آسان تر ) در هوا استنشاق کنید . 

درست است که یک سونای داغ به احتمال زیاد تعداد ویروس ها را کاهش می دهد ، اما اگر این ویروس به هر وسیله ای بتواند در هوا بماند ، احتمال آلودگی بیشتر وجود دارد . این فقط در ماردی صدق می کند که ما از بخار و تجهیزات مستقر در سیستم تنفسی استفاده میکنیم . ولی اگر در هوای آزاد قدم می زنید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنید این ویروس در هوا پخش می شود . 

پرولاین